Word lid en maak het verschil
Word lid

Antwoorden op de veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over het lidmaatschap

Kan ik de contributie van Diabetesvereniging Nederland terug krijgen of terug sparen?

In een overzicht van Independer staat welke zorgverzekeraars een lidmaatschap van Diabetesvereniging Nederland helemaal of voor een deel vergoeden in een aanvullende verzekering. Sluit je een collectieve verzekering via ons af bij VGZ en OHRA? Dan krijg je de kosten van je lidmaatschap geheel of gedeeltelijk vergoed.

50% korting via Puntenplein

Bestel je je diabeteshulpmiddelen in de DVN winkel? Dan ontvang je spaarpunten. Hiermee kun je de helft van je betaalde contributie terugkrijgen via DVN Puntenplein. Dit is alleen van toepassing op leden met een 100% lidmaatschap.

Korting als lid

Als je lid bent krijg je ook korting. Gratis deelname aan activiteiten, besparen op verzekeringen, ledenacties, korting bij bijvoorbeeld BCC en korting op producten.

Wanneer ben ik lid van Diabetesvereniging Nederland?

Nadat je je hebt opgegeven ben je gelijk lid. Je ontvangt van Diabetesvereniging Nederland een welkomstbrief. Het kan 1 a 2 weken duren voor je de welkomstbrief in huis hebt. Je kunt wel al direct bestellen bij DVN Winkel en gebruik maken van het Puntenplein, ook kun je direct gebruik maken van alle voordelen, diensten en services van Diabetesvereniging Nederland, zoals de Ledenservice.

Mag ik ook in twee keer betalen?

Het lidmaatschap geldt voor een jaar. De contributie betaal je in 1x. Wil je de contributie liever in twee keer betalen, dan is dat mogelijk. Neem daarvoor contact op met de Ledenservice.

Op welke manier kan ik mijn lidmaatschap betalen?

Als je kiest voor de optie ‘overmaken’, dan wordt de eerste jaarcontributie geïncasseerd. Daarna kun je jaarlijks zelf de contributie overmaken naar bankrekeningnummer NL26INGB0652801307 onder vermelding van je lidmaatschapsnummer en adresgegevens.

Waar vind ik mijn IBAN gegevens?

Deze gegevens staan op je bankpasje en op je rekeningafschrift. Je kunt deze gegevens ook opvragen via de website Open Iban

Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?

Vraag een nieuwe factuur op bij onze Ledenservice.

Kan ik mijn factuur per post ontvangen?

Ja, dat kan. Geef dit door aan onze Ledenservice via 033 463 05 66.

Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn lidmaatschap?

Je ontvangt jaarlijks per e-mail een factuur voor de duur van het lidmaatschap. Vergeet niet om bij wijziging van je e-mail adres dit aan ons door te geven.

Maakt het uit wanneer ik lid word van Diabetesvereniging Nederland?

Nee, dat maakt niet uit. Je kunt elk moment van het jaar lid worden. Je wordt lid tot opzegging.

Wat zijn de voordelen van het lidmaatschap?

  • Bewaken van de kwaliteit van diabeteszorg
  • Behartiging van jouw belangen en zorgen dat je stem wordt gehoord
  • Persoonlijk advies, praktische ondersteuning en gratis voorlichtingsmateriaal
  • Het magazine Diabc: boordevol verhalen, artikelen en tips
  • Een ontmoetingsplek kinderen (SugarKidsClub)
  • Een ontmoetingsplek voor jongeren en jong volwassenen (JONG met diabetes)
  • Activiteiten bij jou in de buurt
  • Korting op onze (zorg)verzekeringen zonder beperking of uitsluiting
  • Korting op diabeteshulpmiddelen via DVN winkel
  • Sparen voor mooie extra's op DVN Puntenplein

Wat betaal ik voor het lidmaatschap van Diabetesvereniging Nederland?

Voor het volledige lidmaatschap van Diabetesvereniging Nederland betaal je € 54,- per jaar.
Meisje op slaapkamer
Word nú lid

Voluit leven met diabetes. Dat is waar Diabetesvereniging Nederland voor staat. Samen zetten we ons in voor goede zorg en een beter leven voor alle mensen met diabetes.

Word nú lid