diabeteszorg

Diabetesvereniging Nederland

Sla het menu over
  • Contact
  • Informatie voor
  • Over DVN
  • Inloggen
help mee

Leveringsproblemen Medtronic Mio Advance infusie set

De Medtronic Mio Advance infusie set is helaas tijdelijk niet leverbaar. Het leveringsprobleem is mede veroorzaakt door de Covid-19 pandemie en duurt naar verwachting minimaal 3 maanden. Gebruikers krijgen tijdelijk een vervangend product.

Leveringsproblemen Medtronic Mio Advance infusie set

Gebruik jij de Mio Advance infusie set?

Dan krijg je tijdelijk een vervangend product volgens het uitgebreide vervangingsschema van Medtronic. De hulpmiddelenleverancier informeert je ook over de vervangende set die je krijgt.

Liever een andere infusie set?

Dat kan (mits deze geschikt is voor de Medtronic pomp). Overleg met jouw behandelaar en geef de wijziging door aan de hulpmiddelenleverancier. Geef dit, bij voorkeur, pas door aan je hulpmiddelenleverancier enkele weken voor de levering van je kwartaalbestelling. Zo voorkomen we dat iedereen tegelijkertijd belt en de leveranciers niet meer bereikbaar zijn.

Hoe werkt de alternatieve infusieset?

Voor het gebruik van de alternatieve infusie set heeft Medtronic instructievideos en online instructie momenten. Het serviceteam van Medtronic is voor vragen of verdere uitleg tijdens kantooruren bereikbaar. Voor veel gebruikers zal het ongemak beperkt zijn, voor anderen zal het overstappen meer problemen geven.

Wat doet Diabetesvereniging Nederland (DVN)?

DVN is van mening dat de levering van diabeteshulpmiddelen ten allen tijde gegarandeerd moet zijn. DVN zal in gesprek gaan om te achterhalen hoe het kan dat de infusiesets tijdelijk niet geleverd kunnen worden en hoe we dat in de toekomst kunnen voorkomen.

Kom je in de problemen doordat dit type infusie set niet geleverd kan worden? Neem dan contact op met onze ledenservice.

Terug naar het overzicht

Met anderen praten over hulpmiddelenwant diabetes heb je niet alleen