Autoverzekering

Zelf je dekking bepalen én 10% ledenkorting. Dat zijn een paar voordelen van de autoverzekering van Aegon. Sluit je verzekering online af via DVN en profiteer van het ledenvoordeel en de scherpe prijs.

Van een voordelige basisdekking tot uitgebreide topservice. Bij de autoverzekering van Aegon bepaal je zelf wat je allemaal wilt verzekeren. Jij zit aan het stuur!

Autoverzekering

Krijg 10% ledenkorting, bepaal zelf je dekking en sluit je verzekering gelijk online af.

Autoverzekering Aegon: 3 basisverzekeringen

  1. WA
  2. WA extra
  3. Allrisk

Drie varianten bij Allrisk

  1. Allrisk Basis: als je zoekt naar de beste prijs.
  2. Allrisk Compleet: als je zoekt naar de beste prijs-kwaliteitverhouding.
  3. Allrisk Royaal: als je zoekt naar de beste service.

Voordelen

  • Snelle service bij meer dan 500 schadeherstellers.
  • Accessoires gratis meeverzekerd tot € 750,-.
  • Kies de dekking die past bij jouw situatie.
  • Ledenkorting.

10% premiekorting als lid

Ben je lid van DVN? Dan krijg je 10% ledenkorting op de premie. Door onze samenwerking met verzekeringsadviseur Willis Towers Watson en Aegon profiteer je van een voordelig collectief contract. Speciaal en voor leden van DVN.

Nog geen lid? Lees welke voordelen en hulp je als DVN-lid nog meer krijgt. 

Goed om te weten: meer prijsvoordeel

Als lid van DVN krijg je meer voordelen bij deze autoverzekering:

  • Bonuskorting die kan oplopen tot 80%.
  • Instapkorting tot 50%.
  • 2e gezinsauto meeverzekeren met de bonus/maluskorting van 1e auto.
  • Geen termijntoeslag bij betaling per maand, kwartaal of halfjaar.

Veelgestelde vragen autoverzekering

Na de aanvraag ontvangt u hier direct een e-mail over. In sommige gevallen moet de aanvraag beoordeeld worden. Om er zeker van te zijn dat u op tijd verzekerd bent, kunt u er ook voor kiezen om de verzekering een minimaal drie dagen voor de ingangsdatum aan te vragen. Dat is verstandig als u bijvoorbeeld een auto gaat kopen, zodat u zeker weet dat u verzekerd de weg op kunt. U laat de polis dan op de datum dat u de auto koopt, ingaan. Houd bij de aanvraag het kenteken en de meldcode van de auto bij de hand.

De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het chassis/identificatienummer.
Deze staat over het algemeen op het kentekenbewijs vermeld.

Na een aanvraag en acceptatie van een schadeverzekering ontvangt u binnen 5 werkdagen het polisblad van Aegon. Het polisblad van alle online verzekeringen wordt per e-mail verstuurd, wanneer u een verzekering via een tussenpersoon heeft kunt u bij uw tussenpersoon uw voorkeur aangeven.
Een polisblad wordt uiterlijk 35 dagen voor de ingangsdatum verstuurd. Als uw aanvraagdatum hiervoor ligt, krijgt u wel een bericht dat de polis is geaccepteerd, maar dat het polisblad later wordt gestuurd. Uiterlijk twee weken voor de ingangsdatum van een opzegging of wijziging ontvangt u een gewijzigd polisblad.

U kunt kiezen uit drie basisdekkingen:

  • WA
  • WA Extra
  • Allrisk

En ook binnen de Allrisk dekking is de keuze aan u:

  • Allrisk Basis; als u zoekt naar de beste prijs
  • Allrisk Compleet; als u zoekt naar de beste prijs-kwaliteitverhouding
  • Allrisk Royaal; als u zoekt naar de beste service

Wat u ook kiest, voor elke dekking geldt:

  • snelle service bij meer dan 500 schadeherstellers;
  • uw accessoires standaard meeverzekerd tot € 750,-;
  • onze opzegservice voor uw bestaande verzekering;
  • dag en nacht hulp van Aegon Schade Service.

De eerste premie kan afwijken van het maandbedrag dat u hebt berekend. Dit komt doordat de eerste periode waarover u premie betaalt langer of korter kan zijn dan een maand. De volgende maandpremies komen wel overeen met het bedrag dat is berekend bij het aanvragen van de verzekering(en).

U betaalt de premie maandelijks vooraf via een automatische incasso. De premie wordt op de eerste werkdag van de maand van de door u opgegeven rekening afgeschreven door Aegon. Is er iets voor u aangepast in de periode ervoor, waardoor de premie anders is, dan wordt dat bij de eerstvolgende premiebetaling verrekend.

Er geen kosten aan de Opzeghulp verbonden, zolang u opzegt via Aegon.

  • U sluit online de schadeverzekering af.
  • Daarna ziet u de bedankpagina. Hier klikt u op "Ga direct naar de gratis opzeghulp".
  • U komt op de pagina van Opzeggen.nl waarmee Aegon samenwerkt. Hier vult u uw gegevens in en de opzegbrief wordt verstuurd door Opzeggen.nl. Gratis en voor niets! U dient het polisnummer en de naam van de oude verzekeraar bij de hand te hebben.
  • Per e-mail ontvangt u een kopie van de opzegbrief van Opzeggen.nl. Deze moet u goed bewaren.
  • U ontvangt een bevestiging van de opzegging van uw oude verzekeraar. Ook deze dient u goed te bewaren.

Dan kan Aegon uw verzekering aanpassen. Daarvoor hebben zij de volgende gegevens nodig. Deze kunt u sturen via het contactformulier van Aegon:

  • Uw geboortedatum
  • Uw postcode en huisnummer
  • Uw polisnummer
  • De laatste 3 cijfers van het rekeningnummer waarmee u uw premie betaalt
  • De gewenste situatie

Voor elk jaar dat u geen schade rijdt, ontvangt u een korting op uw verzekeringspremie.
Deze no-claim korting kan oplopen tot maar liefst 75%. De rubriek Bonusbeschermer is een aantrekkelijke extra dekking op uw autoverzekering. Door deze dekking voorkomt u namelijk dat u na een eerste schade in een verzekeringsjaar terugvalt in uw no-claim korting.
De bonusbeschermer is af te sluiten op de Allrisk Compleet of de Allrisk Royaal module van de Aegon Autoverzekering.

Schadevrije jaren zijn van grote invloed op de hoogte van de verzekeringspremie. Ieder jaar dat u schadevrij rijdt, bouwt u één jaar op. Als u een schade heeft veroorzaakt, verliest u gemiddeld 4 á 5 jaar. Daardoor kan zelfs een negatief aantal schadevrije jaren ontstaan; in dat geval kunt u geen verzekering bij ons afsluiten. Als u al een autoverzekering heeft of kortgeleden heeft gehad, heeft u meestal nog schadevrije jaren. U kunt deze opvragen bij de verzekeringsmaatschappij waar u uw auto heeft verzekerd. Deze schadevrije jaren kunt op maximaal twee auto's tegelijk gebruiken, zolang beide auto's op naam staan van u of uw partner.

U heeft recht op vervangend vervoer als herstel plaatsvindt via een bedrijf dat aangesloten is bij Aegon Schadeservice. Dit geldt wanneer u minimaal WA-Extra bent verzekerd. Lees meer over de Autoverzekering van Aegon. Een aangesloten hersteller vindt u op de website van Aegon. Wanneer u schade heeft en vervangend vervoer wenst, kunt u dit aangeven bij de aangesloten hersteller. Zij helpen u graag verder.

Ja, als u een uitgebreide- of beperkte cascoverzekering voor uw auto heeft. Wanneer er bijvoorbeeld door de storm een tak op uw auto valt of er vliegt een dakpan tegenaan, dan bent u hiervoor verzekerd. Maar ook wanneer uw auto door een overstroming vol met water is gelopen of als er een groot pak sneeuw op uw auto valt wanneer deze onder een boom stond geparkeerd. In al deze gevallen heeft u dekking. Deze schades hebben geen invloed op uw bonus/malus-korting of het aantal schadevrije jaren dat u heeft.
Als u uw auto alleen WA verzekerd heeft, is uw auto niet tegen storm of andere oorzaken van buitenaf verzekerd. Wel bent u dan gedekt voor de schade die u aan een andere auto toebrengt, bijvoorbeeld wanneer het portier van uw auto tegen een andere auto is gewaaid.

Hulp in het binnenland
Indien u in het binnenland betrokken bent bij een ongeval, moet u altijd bellen naar de Aegon Schade Service. Zij helpen u dan graag verder. Het telefoonnummer is 088 - 344 00 00 (24/7 bereikbaar). Als de dekking WA-uitgebreid casco Royaal is, geldt bovenstaande ook in geval van een mechanisch gebrek.

Hulp in het buitenland
Is onderstaande van toepassing?

  • Uw auto of aanhangwagen kan buiten Nederland (wel binnen het verzekeringsgebied) door een ongeval, brand, joyriding, diefstal of enig ander plotseling van buitenkomend onheil niet meer worden gebruikt.
  • De bestuurder of andere inzittende is hierdoor niet in staat de auto te besturen.
    Dan heeft u recht op:
  • Vergoeding van noodzakelijke kosten voor berging en slepen van uw auto of aanhangwagen naar de dichtstbijzijnde garage waar de schade kan worden beoordeeld of hersteld.
  • Vervoer van uw auto of aanhangwagen naar een door de verzekerde te bepalen adres in Nederland.
  • Vergoeding voor de kosten van vervoer van de bestuurder en de passagiers per taxi naar het dichtstbijzijnde spoorwegstation, trein (2de klasse) naar het spoorwegstation, dat het dichtst bij de plaats van bestemming ligt, taxi van dat station naar de plaats van bestemming.
  • Bel in dit geval altijd met de Aegon Schade Service. Zij zijn dag en nacht bereikbaar via +31 88 344 00 00.

Als de dekking WA-uitgebreid casco Royaal is, geldt bovenstaande ook in geval van een mechanisch gebrek.

Tijdens de looptijd van de verzekering bouwt u schadevrije jaren op, zolang u geen schade claimt. Aan de hand van het aantal schadevrije jaren krijgt u een zogenaamde no-claimkorting. Deze korting komt tot uitdrukking in de bonus/malus-trap. Bij een gunstig schadeverloop klimt u jaarlijks een trede op de ladder en neemt de bonus/malus-korting (de bonus) toe.
Wanneer u echter schade claimt, dan daalt u op de ladder. Het gevolg is een eventuele premiestijging. Hoeveel u precies daalt op de ladder als u schade heeft, kunt u terugvinden in de voorwaarden. De terugval verschilt per verzekering en dekking.

De bonus/malus-korting wordt direct verleend op basis van het door u opgegeven aantal schadevrije jaren. Het aantal schadevrije jaren is opgenomen in een centraal systeem. De korting wordt bijgesteld als het werkelijke aantal schadevrije jaren niet overeenkomt met uw opgave.
Lees meer over de Autoverzekering op de website van Aegon.

In de meeste Europese landen is het niet verplicht om de groene kaart bij u te hebben.Toch raden wij u aan om de groene kaart en de verzekeraars hulpkaart die u bij de groene kaart ontvangt, mee te nemen op vakantie. Zo heeft u altijd alle belangrijke informatie en telefoonnummers bij de hand. Dit mag in de landen waar een groene kaart niet verplicht is in zwart-wit zijn. Het is ook mogelijk om de groene kaart via bijvoorbeeld uw mobiele telefoon te tonen.

In sommige landen is een originele groene kaart wel verplicht
Wilt u weten in welke landen de originele groene kaart verplicht is? Bekijk dan dit overzicht. De groene kaart die u digitaal heeft ontvangen kunt u in dit geval in kleur uitprinten. Let er wel op dat de groene kaart geldig is en niet is verlopen. Als het voor u niet mogelijk is om in kleur uit te printen, leest u bij het antwoord op de volgende vraag hoe u een originele groene kaart kunt ontvangen.

U kunt de digitale groene kaart gemakkelijk downloaden en uitprinten via uw 'Mijn Aegon' account. Na het inloggen klikt u op uw autoverzekering. Daarna klikt u op 'Correspondentie'. Vervolgens opent u de groene kaart van uw autoverzekering. U kunt nu de groene kaart downloaden en uitprinten.

Heeft u geen Mijn Aegon? Of heeft u geen kleurenprinter?
Dan kunt u contact opnemen met uw adviseur of een e-mail sturen naar de klantenservice van Aegon. Bij spoedzaken kunt u bellen met Aegon.

Nadat u een verzekering bij ons heeft afgesloten, kunt u toegang aanvragen voor Mijn Aegon. Op Mijn Aegon kunt u uw verzekeringen beheren. Om de wijziging in te voeren kunt u inloggen via www.aegon.nl/inloggen. Als u bent ingelogd klikt u op de verzekering die u wilt wijzigen. U komt nu in een scherm met de gegevens over uw verzekering. Hier klikt u onderin het scherm op de knop 'wijzigen' (indien u op wil zeggen kiest u voor de optie 'stopzetten'). Door de stappen te doorlopen kunt u de wijziging of opzegging invoeren en definitief maken.
Nadat u alle stappen heeft doorlopen krijgt u de melding dat de wijziging is gelukt of eventueel nog beoordeeld moet worden door een acceptant. Indien de wijziging direct is geaccepteerd zult u een e-mail ontvangen met een nieuw polisblad. De wijziging is ook direct in te zien via Mijn Aegon. Als de acceptant de wijziging nog moet beoordelen ontvangt u binnen 3 werkdagen een reactie.